14 W kategorii  Blogowanie

18 cyklicznych wpisów, które możesz publikować na blogu.

Serie publikowane na blogach cieszą się u jednych blogerów większą, u innych mniejszą popularnością. Niezależnie jednak od tego, czy konkretny pomysł na cykliczne wpisy jest strzałem w dziesiątkę, czy też zaledwie „w piątkę” ;) warto przemyśleć wprowadzenie serii na swoją stronę.

Dzięki temu nawet mając słabszy tydzień i mniej pomysłów na posty, będziemy mogli dostarczyć naszym Czytelnikom wartościową treść.

Bo tak samo jak przy postach „normalnych” tak i w przypadku postów cyklicznych wartościowa i przydatna treść powinna mieć pierwszorzędne znaczenie!

Podrzucam garść pomysłów na cykliczne posty, dzieląc je na kilka kategorii i dodając do nich wskazówki tak, byście mogli stworzyć też i własny cykl!

 

 

Blogowanie | Biznes Online | Co pisać na bloga? 18 pomysłów na cykliczne wpisy na bloga. http://www.ewelinamierzwinska.pl/blog/co-publikowac-na-blogu-cykliczne-wpisy/

 

Biznesowo – Rozwojowe

W obszarze materiałów rozwojowo biznesowych możemy publikować nasze zmagania z określonym problemem rozwojowym lub biznesowym – mogą to być cele, jakie chcemy zrealizować, projekty biznesowe, które wprowadziliśmy do swojej firmy bądź relacje z naszego udziału w konkretnych programach rozwojowych.

W sferze biznesowej sama najbardziej lubię czytać wpisy będące miesięcznymi zestawieniami wydatków i kosztów ponoszonych w ramach prowadzenia konkretnego biznesu.

W Polsce niewiele osób takie zestawienia publikuje, a są one właściwie na porządku dziennym w anglojęzycznej blogosferze.

Zastawiam się nawet, czy nie wprowadzić takich wpisów u siebie. Nie mam jednak pewności czy starczy mi odwagi ;)

 

1. Cele miesięczne

2. Plany biznesowe na najbliższy miesiąc/kwartał/rok

3. Miesięczny bilans wydatków i przychodów blogowo biznesowych

4. Rzeczy, których planujesz się nauczyć w najbliższym miesiącu

5. Comiesięczna relacja z realizacji programu rozwojowego/kursu/programu coachingowego

 

Blogowe

Mam tutaj na myśli posty związane z Twoim blogowaniem lub z Twoimi blogowymi ulubieńcami.

Jest to świetna okazja do tego, by pochwalić się swoimi blogowymi osiągnięciami lub podzielenia ciekawymi znaleziskami.

Cykliczne posty blogowe mogą bowiem być zestawieniem najciekawszych według Ciebie postów na różnych blogach, które mogą być tematycznie powiązane z Twoim, jakie zostały opublikowane na przestrzeni minionego tygodnia czy miesiąca.

 

1. Moje blogowe postępy (tygodniowe, miesięczne, kwartalne)

2. Tydzień na blogu

3. Co w sieci piszczy (zbiory najciekawszych linków)

4. Blogowe inspiracje/odkrycia 

 

Codzienne

Tutaj możesz puścić wodze fantazji i wyjść poza sztywne ramy tematyczne Twojego bloga.

Posty codzienne to okazja do tego, by dać się poznać swoim Odbiorcom od innej strony, pokazać siebie w mniej profesjonalnym ujęciu (bo ono nie jest potrzebne 24 godziny na dobę!) bądź też dopiero właśnie pokazać siebie i swoją codzienność.

 

1. Miesiąc/tydzień na zdjęciach

2. Miesiąc/tydzień w Project Life/Bullet Journal

3. Co tygodniowe relacje z codzienności

4. Seria Q&A (pytań i odpowiedzi)

 

Zestawienia tematyczne

Gdy prowadzisz bloga koncentrującego się wokół jednego tematu warto, abyś dostarczał swoim czytelnikom zestawienia, o których wiesz, że będą dla nich przydatne właśnie ze względu na zainteresowanie głównym tematem Twojego bloga!

Jeśli Twój blog jest głównie kosmetyczny mogą to być zestawienia nowości kosmetycznych lub najlepszych okazji do kupienia w konkretnym sklepie np. przy okazji wyprzedaży.

Gdy piszesz o książkach świetnie sprawdzą się zestawienia najciekawszych książek np. na walentynki, najlepsze kryminały lub TOP 50 tytułów danego roku rozdzielone na części.

 

1. Przeczytane/Obejrzane w minionym miesiącu

2. Najlepsze nowości wiosny/lata/jesieni/zimy (kosmetyczne, żywieniowe, sportowe, kulturalne)

3. Ulubieńcy miesiąca (najlepiej gdy będą się wiązać z głównymi kategoriami bloga)

4. Tematyczne DIY (związane z porami roku lub wydarzeniami) 

5. Zbiór najlepszych materiałów z istotnych dla Ciebie tematów, które poruszasz na blogu (mogą to być książki, wywiady, artykuły, filmy) 

 

 

 

Który z cyklów rozpoczniecie na swoim blogu? A może pojawiły się u Was nowe pomysły na jeszcze inne, niewspomniane w tekście, regularne publikacje – jeśli tak to koniecznie się nimi podzielcie! 

Dajcie też znać, jakie cykle obecnie są widoczne na Waszych blogach i jakie serie najchętniej czytacie u innych! :) 

 

Możesz także polubić

Privacy Preference Center

Google Analytics

Dzięki możliwości gromadzenia tych informacji mogę przeanalizować, które z tworzonych treści cieszą się największym zainteresowaniem i jakiego rodzaju materiałów przygotowywać w przyszłości więcej. Zdobywam również informacje na temat statystycznego profilu Czytelnika. Dane te w formie zbiorczego raportu generowanego przez Google Analytics są udostępniane podmiotom zainteresowanym nawiązaniem współpracy komercyjnej na blogu. Za bezpieczeństwo przechowywania tych danych odpowiada firmy Google.

Gromadzenie informacji na temat aktywności użytkownika w postaci czasu przebywania na stronie, ilości odwiedzonych podstron, adresów URL odwiedzonych podstron. Dane gromadzone są z zapisaniem informacji o rodzaju używanego urządzenia, przeglądarce internetowej, lokalizacji w postaci kraju i miasta oraz dostawcy Internetu.

Facebook Pixel

Pixel Facebooka w momencie przeglądania stron internetowych w czasie zalogowania na swój profil w serwisie Facebook gromadzi informacje, o tym, jakie kategorie stron, produktów, tematyczne interesują daną osobę. Następnie dane te wykorzystywane są do tworzenia grup odbiorców zainteresowanych konkretną tematyką. Grupy odbiorców widnieją w systemie do tworzenia reklam wyświetlających się w serwisie Facebook. Reklamodawcy mogą wykorzystać określoną grupę odbiorców kierując do nich spersonalizowane reklamy. Serwis Facebook nie udostępnia konkretnych danych pojedynczych osób reklamodawcom. Dane udostępniane są jedynie jako informacje o konkretnej grupie dokonującej określonych aktywności. Za bezpieczeństwo przechowywania tych danych odpowiada firmy Google.

Piksel Facebooka zapisujące informacje na temat aktywności na stronach internetowych osoby zalogowanej na tej samej przeglądarce do serwisu Facebook.

Pliki cookies

Śledzenie późniejszej aktywności związanej z dokonaniem zakupy danego przedmiotu lub usługi.
Zbieranie tych informacji i udostępnianie ich serwisom afiliacyjnym takim jak ceneo.pl oraz program-partnerski.helion.pl umożliwia naliczenie właścicielowi strony prowizji na przekierowanie Użytkownika do dokonania zakupu. Dane na temat tych aktywności są gromadzone bez wykorzystywania adresu email oraz bez połączenia z profilami w serwisach społecznościowych.

Gromadzenie plików cookies umożliwiających śledzenie aktywności użytkownika, który kliknął w udostępniony na stronie link afiliacyjny., w postaci śledzenia późniejszej aktywności związanej z dokonaniem zakupy danego przedmiotu lub usługi. Śledzenie tych informacji i udostępnianie ich serwisom afiliacyjnym takim jak ceneo.pl oraz program-partnerski.helion.pl umożliwia naliczenie właścicielowi strony prowizji na przekierowanie Użytkownika do dokonania zakupu.