0 W kategorii  Rozwój Osobisty

Jak założyć własny podcast? I…moja audycja!

Jak założyć własny podcast i jak to się stało, że mój właśnie pojawił się LIVE? :)

 

Oczywiście, że wiedziałam jak podcasty są wartościowe, jak oszczędzają czas, jak pozwalają na zdobycie wiedzy, wskazówek, wysłuchanie ciekawej rozmowy bez bycia przytwierdzonym do jednego miejsca.

Cóż jednak poradzę na to, że moja miłość do podcastów nie była tą od pierwszego wejrzenia. Nasza prawdziwa, głęboka relacja, rozpoczęła się gdy na świecie pojawiła się moja córka. Spacerowałam z nią przez prawie cały pierwszy rok życia niemal codziennie po 1,5 – 3 godzin. I zawsze wtedy gdy nie słuchałam wyciszających mnie dźwięków natury w moim ukochanym parku, słuchałam właśnie podcastów.

Wtedy też pojawiła się we mnie myśl o moim podcaście. Zdałam sobie sprawę, że nie tworząc materiałów w tej formie odbieram bardzo dużej grupie ludzi, którzy z jakiegoś powodu nie mają czasu na czytanie lub oglądanie filmów, opcję na poznanie mnie i mojej wiedzy. I tak oto, mój podcast jest kolejnym projektem, który powstał dzięki mojej Córce.

Gdzieś coś ktoś o tym, jak to dzieci uniemożliwiają jakikolwiek dalszy rozwój? ;) Dla równowagi dodam, że od pomysłu do dzisiejszego dnia minęło 14 (!) miesięcy… ;)

 

Sam proces tworzenia podcastu, dodania go w odpowiednie miejsca wydawał mi się szalenie trudny, a okazało się, że jest banalny. Stwierdziłam, że poza zaproszeniem do mojej audycji, podzielę się w tym wpisie szybką instrukcją – może dla kogoś z Was okaże się ona pomocna!

 

 

Ewelina Mierzwińska – Zacznij od dzisiaj 

Tytuł mojego podcastu to po prostu „Ewelina Mierzwińska” z dodatkiem „Zacznij od dzisiaj”. To zdanie pojawiło się u mnie kilka lat temu, jako tekst na pierwszym bezpłatnym materiale, jaki udostępniłam, tapecie na pulpit. I to zdanie będzie jeszcze miało okazję pojawić się w większej krasie. Niech więc już się do tego przyzwyczaja! ;)

 

 

Moja audycja będzie poruszać dokładnie te zagadnienia, które do tej pory poruszałam na blogu bądź na YouTube. Na początek nawet pojawią się w odcinkach tematy, które udostępniałam już wcześniej, ale w formie pisanej lub wideo.

Będzie więc o rozwoju osobistym, psychologii, coachingu, skutecznej pracy, udanym życiu osobistym i rodzinnym. Co jakiś czas zaproszę do podcastu gości, bym mogła przybliżyć Wam konkretne tematy w szerszej perspektywie.

 

 

Na start mojej audycji możecie znaleźć trzy materiały. Krótkie powitanie, przewodnik po tym, jak skutecznie działać będąc mamą oraz bardzo ważny na mnie materiał o Syndromie Oszusta.

Jestem ciekawa, który z odcinków najbardziej Was zaciekawi? :)

 

 

Mój podcast możesz słuchać poprzez:

iTunes 

SoundCloud

Kanał RSS 

Dowolną aplikację podcastową na Androida wyszukując Ewelina Mierzwińska – Zacznij od dzisiaj

 

Jak założyć własny podcast?

Krokiem oczywistym jest posiadanie nagrań, które chcecie udostępnić w swojej audycji.

U mnie są to materiały nagrywane krawatowym mikrofonem RODE oraz częściowo mikrofonem z lustrzanki Canon 600D. Mikrofon RODE daje mi możliwość nagrywania bezpośrednio na telefon, co przy mojej 1,5 rocznej rozbrykanej i rozgadanej córeczce jest zbawienne.

Obróbkę pliku audio przeprowadzam w…iMovie, czyli programie do edycji przede wszystkim filmów. Jest to znana mi bardzo dobrze aplikacja i najłatwiej właśnie tam pracować mi nad plikiem. Próbowałam aplikacji Audacity jednak uważam, że jest ona zbyt skomplikowana jak na obróbkę dość prostego dźwiękowo (nie wiem jak to lepiej określić) materiału. Najlepiej żebyście wybrali takie sprzęty i aplikacje, które znacie i z których korzystaliście już wcześniej, jeśli to możliwe.

 

Gdy macie już gotowe pliki audio, którymi chcecie podzielić się ze światem dodajecie je w miejsce, z którego będziecie mogli pobrać później kanał RSS tych konkretnych plików dźwiękowych. Dobrze, aby było to miejsce bezawaryjne i sprawdzone. U mnie stanęło początkowo na SoundCloud jednak tego typu serwisów jest dość sporo na rynku.

 

 

Dodajemy na wybrany przez siebie serwis swoje pliki i przy ich opisywaniu sprawdzamy, czy opcja dołączenia konkretnego utworu do kanału RSS jest włączona. Opcję tą możemy też sprawdzić/zmienić później wchodząc w edycję utworu.

 

 

Następna rzecz, której potrzebujemy to adres naszego kanału RSS. W SoundCloud znajdziemy go w ustawieniach, w zakładce „Zawartość”. W zakładce też mamy miejsce do uzupełnienia danych na temat swojego podcastu. Kopiujemy adres z pola „Kanał RSS”.

 

 

Kolejny krok to dodanie naszej audycji do katalogi iTunes. Wchodzimy w tym celu na stronę https://podcastsconnect.apple.com/my-podcasts/new-feed , zakładamy lub logujemy się na swoje konto i dodajemy wcześniej skopiowany adres kanału RSS, klikamy przycisk „Validate”, a następnie „Submit”. I już.

 

 

Teraz wystarczy czekać na mail potwierdzający rozpoczęcie procesu akceptacji naszej audycji oraz na wiadomość o dodaniu podcastu do katalogu! Całość u mnie trwała niecałe 48 godzin.

 

 

 

Jestem ciekawa, jak wielu z Was zainteresuje mój podcast. Być może wolicie tylko pisane materiały? :) 

Dajcie proszę znać! Jeśli macie też jakieś podcastowe życzenia specjalne, to dajcie o nich znać w komentarzu! 

 

Tym z Was, którzy też myślą o założeniu własnej audycji życzę powodzenia i trzymam za Was kciuki. No sami zobaczcie, jakie to proste! :) 

 

Możesz także polubić

Privacy Preference Center

Google Analytics

Dzięki możliwości gromadzenia tych informacji mogę przeanalizować, które z tworzonych treści cieszą się największym zainteresowaniem i jakiego rodzaju materiałów przygotowywać w przyszłości więcej. Zdobywam również informacje na temat statystycznego profilu Czytelnika. Dane te w formie zbiorczego raportu generowanego przez Google Analytics są udostępniane podmiotom zainteresowanym nawiązaniem współpracy komercyjnej na blogu. Za bezpieczeństwo przechowywania tych danych odpowiada firmy Google.

Gromadzenie informacji na temat aktywności użytkownika w postaci czasu przebywania na stronie, ilości odwiedzonych podstron, adresów URL odwiedzonych podstron. Dane gromadzone są z zapisaniem informacji o rodzaju używanego urządzenia, przeglądarce internetowej, lokalizacji w postaci kraju i miasta oraz dostawcy Internetu.

Facebook Pixel

Pixel Facebooka w momencie przeglądania stron internetowych w czasie zalogowania na swój profil w serwisie Facebook gromadzi informacje, o tym, jakie kategorie stron, produktów, tematyczne interesują daną osobę. Następnie dane te wykorzystywane są do tworzenia grup odbiorców zainteresowanych konkretną tematyką. Grupy odbiorców widnieją w systemie do tworzenia reklam wyświetlających się w serwisie Facebook. Reklamodawcy mogą wykorzystać określoną grupę odbiorców kierując do nich spersonalizowane reklamy. Serwis Facebook nie udostępnia konkretnych danych pojedynczych osób reklamodawcom. Dane udostępniane są jedynie jako informacje o konkretnej grupie dokonującej określonych aktywności. Za bezpieczeństwo przechowywania tych danych odpowiada firmy Google.

Piksel Facebooka zapisujące informacje na temat aktywności na stronach internetowych osoby zalogowanej na tej samej przeglądarce do serwisu Facebook.

Pliki cookies

Śledzenie późniejszej aktywności związanej z dokonaniem zakupy danego przedmiotu lub usługi.
Zbieranie tych informacji i udostępnianie ich serwisom afiliacyjnym takim jak ceneo.pl oraz program-partnerski.helion.pl umożliwia naliczenie właścicielowi strony prowizji na przekierowanie Użytkownika do dokonania zakupu. Dane na temat tych aktywności są gromadzone bez wykorzystywania adresu email oraz bez połączenia z profilami w serwisach społecznościowych.

Gromadzenie plików cookies umożliwiających śledzenie aktywności użytkownika, który kliknął w udostępniony na stronie link afiliacyjny., w postaci śledzenia późniejszej aktywności związanej z dokonaniem zakupy danego przedmiotu lub usługi. Śledzenie tych informacji i udostępnianie ich serwisom afiliacyjnym takim jak ceneo.pl oraz program-partnerski.helion.pl umożliwia naliczenie właścicielowi strony prowizji na przekierowanie Użytkownika do dokonania zakupu.