27 W kategorii  Blogowanie

5 pytań, na które musisz sobie odpowiedzieć jeśli blogujesz.

Blogowanie ma swoje wzloty i upadki. Sama regularnie ich doświadczam.

Wyjątkowo pomocne może być regularne sprawdzanie, czy znajdujemy się właściwej blogowej ścieżce i czy czasem nie powinniśmy nieco zmienić jej przebiegu wraz z upływem czasu.

Istnieje kilka, dokładnie 5 podstawowych pytań, które powinien sobie zadawać każdy bloger.

I to nie tylko na początku swojej internetowej przygody, ale także, a może i przede wszystkim, w czasie jej trwania!

 

5 pytań, które musisz sobie zadać jeśli blogujesz. Jak blogować? Blogowanie i tworzenie treści w Internecie.

 

1. Dlaczego prowadzę bloga?

Po co bloguje? To pytanie powinno przyświecać codziennej działalności blogera.

Co chcesz osiągnąć dodając swoje posty, zdjęcia, komunikując się z Czytelnikami? Zależy Ci na popularności samej w sobie czy chcesz czegoś więcej?

Może to być chęć rozwoju własnych umiejętności, stworzenia biznesu dzięki promowaniu siebie i swoich produktów na blogu bądź chęć przekazania innym konkretnej wiedzy i pomoc w ich rozwoju.

Możecie też postawić sobie za główny cel dostarczenie rozrywki i relaksujących treści.

To, jaki jest to powód, nie jest istotne. Ważne, abyś go znał.

kawawrecenotatnikklawiaturatlo-lg

2. Kim są moi wymarzeni Czytelnicy?

Określenie grupy docelowej, do której chcielibyście przede wszystkim dotrzeć to jedna z pierwszych rzeczy, które należy zrobić planując blogowanie.

Jednak ta „wymarzona” grupa odbiorców może się zmieniać wraz z rozwojem Waszym i Waszej strony.

Warto co kilka tygodni zadawać sobie pytanie, do jakich odbiorców chcecie trafić i sprawdzali te oczekiwania ze stanem faktycznym.

Szczególnie ważne jest to pytanie jeśli przechodzicie przez blogowe zmiany i mini-rewolucje w treściach, jakie publikujecie.

 

3. W czym chciałbym pomóc moim Czytelnikom?

Co chcesz wnieść do życia ludzi, którzy poświęcają swój czas na poznanie przygotowywanej przez Ciebie treści?

Dlaczego mieliby oni poświęcić swój cenny czas na czytanie Twojego materiału jeśli nie masz dla nich nic w zamian?

Określenie korzyści, jakie mogą otrzymać Twoi Czytelnicy, pozwoli skupić się na tworzeniu treści, które będą miały znaczenie i dla odbiorców i dla rozwoju Twojej strony.

dziendobrywodatruskawki2

 

4. W jaki sposób chcę, aby mój blog był postrzegany?

Czy masz pomysł na siebie i swoją obecność w Internecie? Co ma mówić o Tobie Twój blog?

Jeśli chcesz, aby blog stał się sposobem na stworzenie profesjonalnej działalności powinieneś popatrzeć na treści, które umieszczasz na swojej stronie pod kątem dopasowania ich do swojego głównego założenia.

Na początku blogowania często nie zastanawiamy się na tym, jaki przekaz ma nieść nasz blog. Piszemy, robimy zdjęcia, wymyślamy tematy. I tak w kółko.

Im szybciej określicie to, jaki wizerunek Was ma kreować każdy jeden z publikowanych materiałów, tym lepsze efekty osiągniecie, ale też i więcej satysfakcji będziecie czerpać z blogowej działalności!

 

5. Kiedy blogowanie sprawia mi najwięcej przyjemności?

Jaki moment blogowania przynosi Ci najwięcej frajdy?

Czy jest to ta chwila kiedy masz już gotową publikację i możesz wreszcie oddać się przyjemniejszym, w Twoim odczuciu, czynnościom? A może są to chwile kiedy Twój materiał zaczyna być komentowany i masz możliwość wejścia w dyskusję ze swoimi Czytelnikami?

Jeśli przestajemy czerpać przyjemność z zajęcia, które miało być naszym sposobem na wyrażenie siebie i oddanie pasji, to znak, że robimy coś zdecydowanie źle!

Sama najbardziej cenię sobie możliwość komunikacji, wymiany zdań, dyskusji z Wami. Nawet jeśli nie zawsze mam możliwość odpowiedzi na zostawione komentarze tuż po publikacji materiału to ogromnie cieszy mnie każde zdanie pojawiające się w komentarzach do moich publikacji!

 

Znacie już odpowiedzi? Jakie jeszcze pytania powinny znaleźć się w takiej co kilkutygodniowej ściądze dla blogerów? 

 

 

Możesz także polubić

Privacy Preference Center

Google Analytics

Dzięki możliwości gromadzenia tych informacji mogę przeanalizować, które z tworzonych treści cieszą się największym zainteresowaniem i jakiego rodzaju materiałów przygotowywać w przyszłości więcej. Zdobywam również informacje na temat statystycznego profilu Czytelnika. Dane te w formie zbiorczego raportu generowanego przez Google Analytics są udostępniane podmiotom zainteresowanym nawiązaniem współpracy komercyjnej na blogu. Za bezpieczeństwo przechowywania tych danych odpowiada firmy Google.

Gromadzenie informacji na temat aktywności użytkownika w postaci czasu przebywania na stronie, ilości odwiedzonych podstron, adresów URL odwiedzonych podstron. Dane gromadzone są z zapisaniem informacji o rodzaju używanego urządzenia, przeglądarce internetowej, lokalizacji w postaci kraju i miasta oraz dostawcy Internetu.

Facebook Pixel

Pixel Facebooka w momencie przeglądania stron internetowych w czasie zalogowania na swój profil w serwisie Facebook gromadzi informacje, o tym, jakie kategorie stron, produktów, tematyczne interesują daną osobę. Następnie dane te wykorzystywane są do tworzenia grup odbiorców zainteresowanych konkretną tematyką. Grupy odbiorców widnieją w systemie do tworzenia reklam wyświetlających się w serwisie Facebook. Reklamodawcy mogą wykorzystać określoną grupę odbiorców kierując do nich spersonalizowane reklamy. Serwis Facebook nie udostępnia konkretnych danych pojedynczych osób reklamodawcom. Dane udostępniane są jedynie jako informacje o konkretnej grupie dokonującej określonych aktywności. Za bezpieczeństwo przechowywania tych danych odpowiada firmy Google.

Piksel Facebooka zapisujące informacje na temat aktywności na stronach internetowych osoby zalogowanej na tej samej przeglądarce do serwisu Facebook.

Pliki cookies

Śledzenie późniejszej aktywności związanej z dokonaniem zakupy danego przedmiotu lub usługi.
Zbieranie tych informacji i udostępnianie ich serwisom afiliacyjnym takim jak ceneo.pl oraz program-partnerski.helion.pl umożliwia naliczenie właścicielowi strony prowizji na przekierowanie Użytkownika do dokonania zakupu. Dane na temat tych aktywności są gromadzone bez wykorzystywania adresu email oraz bez połączenia z profilami w serwisach społecznościowych.

Gromadzenie plików cookies umożliwiających śledzenie aktywności użytkownika, który kliknął w udostępniony na stronie link afiliacyjny., w postaci śledzenia późniejszej aktywności związanej z dokonaniem zakupy danego przedmiotu lub usługi. Śledzenie tych informacji i udostępnianie ich serwisom afiliacyjnym takim jak ceneo.pl oraz program-partnerski.helion.pl umożliwia naliczenie właścicielowi strony prowizji na przekierowanie Użytkownika do dokonania zakupu.