38 W kategorii  Rozwój Osobisty

Jedno zdanie dziennie. Nietypowe dzienniki kilkuletnie.

Kto z Was prowadził pamiętnik? A jak wiele z Was prowadzi go do dzisiaj? ;)

Z biegiem lat zanika w nas potrzeba pisania pamiętnika. To dość dziwne, bo przecież wcale nie mamy mniej wspomnień do ich zachowania.
Wręcz przeciwnie, przybywa nam doświadczeń, zmieniamy się, dojrzewamy, otwieramy na nowe doświadczenia, zmieniają się nasze gusta.

Sama, gdy trafiam na swoje zapiski sprzed kilku lat uśmiecham się do siebie i niemalże przenoszę w czasie do tamtych wspomnieć, myśli i przekonań.

Świetnie byłoby więc dokumentować nasze dojrzewanie i upodobania, by móc za kilka lat spojrzeć na drogę, jaką pokonaliśmy. I o ile w teorii wszystko brzmi dobrze, nieco gorzej jeśli chodzi o praktyczną stronę tego „zadania”.

Prowadzenie dziennika, pamiętnika, czy jakkolwiek go nie nazwiemy, jest czasochłonne. Do tego trzeba się wykazać sporą samodyscypliną by regularnie notować wydającą nam się dzisiaj „zwykłą” codzienność.

A i jeszcze przydałoby się pisać o czymś faktycznie sensownym, co warte jest zachowania i zapamiętania ;)

 

Dzienniki kiluletnie

I tutaj pojawia się cudowny pomysł na dzienniki kilkuletnie. Trafiłam na nie przeglądając Amazon i zachwyciłam się całą ideą!

 

dziennikiglowna3

O co chodzi w pięcioletnich lub trzyletnich dziennikach?

Występują dwie wersje takich dzienników – „One line a day” oraz „Q & A

 

One line a day

Brulion/Książka, w którym jedna karta odpowiada jednemu dniu miesiąca, a linie odpowiadają latom. Naszym zadaniem jest codziennie przez kolejno 3 lub 5 lat wpisywać jedno zdanie, które akurat chcielibyśmy zachować, zapamiętać, które jest dla nas ważne właśnie tego dnia. Może to być podsumowanie dnia, może to być rzecz, za którą jesteście wdzięczni danego dnia lub cokolwiek innego, co sobie wymyślicie.

onelineaday

 

365 pytań

Druga wersja to opcja, w której również każda karta odpowiada dniu miesiąca, a linie datom, jednak pojawia się coś dodatkowego ;) Do każdej daty macie przypisane jedno z 365 pytań odpowiadającym 365 dniom roku, na które codziennie odpowiadacie. Ta idea jest moim zdaniem łatwiejsza na początek prowadzenia takich kilkuletnich dzienników. Nasze zadanie jest tutaj prostsze ponieważ musimy odpowiedzieć na konkretne pytanie, bez zastanawiania się jakie to zdanie akurat dzisiejszego dnia chcielibyśmy zachować na przyszłość.

qanda5year

 

Q & A for Kids!

Kolejna odsłona takich dzienników to dzienniki dla dzieci. Jestem całą sobą za tym pomysłem. Poza oczywistą pamiątką, jaką się tworzy jest to świetny sposób na zachęcenie dziecka do pisania, kreatywnego myślenia i okazja do wyrobienia sobie konkretnego nawyku i samodyscypliny.

qandakids

 

365 pytań dla Dwojga

Kilkuletnie dzienniki występują również w wersji dla par. Myślę, że jest to świetny pomysł na prezent rocznicowy lub ślubny upominek. Nowożeńcy mogą wówczas stworzyć niepowtarzalną pamiątkę z pierwszych lat małżeństwa :)

qandacouples

 

Jak Wam się podoba idea kilkuletnich dzienników i jakie pytania powinny się koniecznie pojawić w takiej książce?

Oczywiście poza dziennikami dostępnymi do kupienia możemy przygotować własny. Możecie kupić 400 stronnicowy brulion i sami stworzyć swoje pytania na cały rok.

Chodzi mi po głowie przygotowanie również mojej wersji takiego dziennika i podzielenie się nim z Wami, podobnie jak plakatami typograficznymi.
Dajcie znać, czy bylibyście zainteresowani takim dziennikiem? :)

 

Możesz także polubić

Privacy Preference Center

Google Analytics

Dzięki możliwości gromadzenia tych informacji mogę przeanalizować, które z tworzonych treści cieszą się największym zainteresowaniem i jakiego rodzaju materiałów przygotowywać w przyszłości więcej. Zdobywam również informacje na temat statystycznego profilu Czytelnika. Dane te w formie zbiorczego raportu generowanego przez Google Analytics są udostępniane podmiotom zainteresowanym nawiązaniem współpracy komercyjnej na blogu. Za bezpieczeństwo przechowywania tych danych odpowiada firmy Google.

Gromadzenie informacji na temat aktywności użytkownika w postaci czasu przebywania na stronie, ilości odwiedzonych podstron, adresów URL odwiedzonych podstron. Dane gromadzone są z zapisaniem informacji o rodzaju używanego urządzenia, przeglądarce internetowej, lokalizacji w postaci kraju i miasta oraz dostawcy Internetu.

Facebook Pixel

Pixel Facebooka w momencie przeglądania stron internetowych w czasie zalogowania na swój profil w serwisie Facebook gromadzi informacje, o tym, jakie kategorie stron, produktów, tematyczne interesują daną osobę. Następnie dane te wykorzystywane są do tworzenia grup odbiorców zainteresowanych konkretną tematyką. Grupy odbiorców widnieją w systemie do tworzenia reklam wyświetlających się w serwisie Facebook. Reklamodawcy mogą wykorzystać określoną grupę odbiorców kierując do nich spersonalizowane reklamy. Serwis Facebook nie udostępnia konkretnych danych pojedynczych osób reklamodawcom. Dane udostępniane są jedynie jako informacje o konkretnej grupie dokonującej określonych aktywności. Za bezpieczeństwo przechowywania tych danych odpowiada firmy Google.

Piksel Facebooka zapisujące informacje na temat aktywności na stronach internetowych osoby zalogowanej na tej samej przeglądarce do serwisu Facebook.

Pliki cookies

Śledzenie późniejszej aktywności związanej z dokonaniem zakupy danego przedmiotu lub usługi.
Zbieranie tych informacji i udostępnianie ich serwisom afiliacyjnym takim jak ceneo.pl oraz program-partnerski.helion.pl umożliwia naliczenie właścicielowi strony prowizji na przekierowanie Użytkownika do dokonania zakupu. Dane na temat tych aktywności są gromadzone bez wykorzystywania adresu email oraz bez połączenia z profilami w serwisach społecznościowych.

Gromadzenie plików cookies umożliwiających śledzenie aktywności użytkownika, który kliknął w udostępniony na stronie link afiliacyjny., w postaci śledzenia późniejszej aktywności związanej z dokonaniem zakupy danego przedmiotu lub usługi. Śledzenie tych informacji i udostępnianie ich serwisom afiliacyjnym takim jak ceneo.pl oraz program-partnerski.helion.pl umożliwia naliczenie właścicielowi strony prowizji na przekierowanie Użytkownika do dokonania zakupu.