5 W kategorii  Rozwój Osobisty

Identyfikacja, Implikacja i Działanie. Czyli jak się nie poddawać w drodze do celu!

W dążenia do wyznaczonego celu spotka nas wiele przeszkód, problemów, wątpliwości i spadków energii.

To niestety normalne i pojawi się na naszej drodze nawet wtedy gdy wykonamy świetną robotę jeśli chodzi o ułożenie celu, dobrze przygotujemy się do działania i będziemy sumiennie pracować każdego dnia!

Dobrze więc wiedzieć, co zrobić aby się nie poddać niezależnie od tego, co się wydarzy i mam dla Was na to ciekawą metodę.

Metodę, którą dzieliłam się na webinarze „Najlepsze metody realizacji celów” i jedna z jego Uczestniczek, Kasia, napisała o niej „sposób, który naszej głowie zabrania poddania się” i to jest idealnie podsumowanie tego, co Wam dzisiaj zaprezentuję!

 

 

 

IDENTYFIKACJA

Pierwszym krokiem, jaki należy wykonać w momencie gdy napotkamy problem jest nic innego jak zidentyfikowanie tego, co się właśnie wydarzyło.

Odpowiadamy sobie na pytanie „CO się wydarzyło?”.  

Najlepiej opisać sytuację w kilku zdaniach w możliwie bez emocjonalny sposób. Postaraj się mówić lub pisać o tych wydarzeniach tak, jakbyś oceniała sytuacje z perspektywy osoby z zewnątrz.

Na początku może to nie być łatwe jednak im częściej będzie to robić, tym łatwiej będzie przychodzić taka ocena sytuacji z dystansu.

 

IMPLIKACJA

Gdy już będziesz wiedzieć, jakie są fakty pora na kolejny krok.

Implikacja będzie nas skłaniała do odpowiedzi na pytanie „Co Z TEGO WYNIKA?” 

Nie koncentrujemy się więc na tym, jak jest źle, co „ona powiedziała” lub nie powiedziała, „on zrobił” lub nie zrobił i jak bardzo jest to wszystko wina innych, a nie nas samych (szukanie winy w otoczeniu to niestety bardzo częsty odruch obronny).

Zostawiamy jednak całość tych rozważań i koncentrujemy się jedynie na tym, co wynika z zaistniałych wydarzeń, jakie są ich konsekwencje i jak wpływają one na obrany przez nas cel.

 

yourecute

 

DZIAŁANIE

Następne, i jednocześnie ostatnie w kolejności, pojawia się działanie.

Wiemy już, co się wydarzyło, znamy konsekwencje tych wydarzeń i możliwe komplikacje jakie wprowadzą one do naszego planu.

Teraz musimy odpowiedzieć sobie na pytanie „CO DALEJ?”

Nie tworzymy w nieskończoność czarnych scenariuszy, nie przeżywamy na nowo złych wydarzeń, które nas spotkały, a zamiast tego skupiamy się jedynie na tym, aby odpowiedzieć sobie na jedno pytanie!

„Co dalej” ma stworzyć plan najbliższych następnych kroków, jakie musimy podjąć by zmniejszyć negatywne konsekwencje pojawiającej się przeszkody.

„Co dalej” sprawia, że skupiamy się na działaniu właśnie, a nie ma „biadoleniu” o tym, jak jest nam źle!

„Co dalej” przypomina nam wreszcie, że jedynie z DZIAŁANIA wynika cokolwiek dobrego i jedynie działanie popchnie nas do przodu!

A przecież zależy nam na tym, by iść dalej, a nie zatrzymywać się na pierwszym lepszym zakręcie.

 

 

Jak widzisz, metoda Identyfikacji, Implikacji i Działania jest mało skomplikowana.

Trudność w niej pojawia się dopiero w momencie wprowadzania w życie. Tak łatwo przecież jest ulec emocjom i wpaść w dramatyzowanie zamiast przejść do działania.

Metoda Identyfikacji, Implikacji i Działania otrzeźwia nas i przywołuje do porządku. A to jest czasem wyjątkowo potrzebne!

 

Podobało się? Daj znać swoim znajomym!

 

 

 

Dodatkową porcją wiedzy przydatnej przy realizowaniu wyznaczonych celów dzielę się w kursie 7 dni do celów! Zobacz szczegóły:

 

 

 

 

Jak oceniacie tą metodę? Może stosowaliście ją już wcześniej jednak bez świadomości tego, że ma ona konkretną nazwę?

Dajcie też znać, co Wam pomaga w trzymaniu się obranego celu i nie poddawaniu na zakrętach ;)! 

 

 

Możesz także polubić

Privacy Preference Center

Google Analytics

Dzięki możliwości gromadzenia tych informacji mogę przeanalizować, które z tworzonych treści cieszą się największym zainteresowaniem i jakiego rodzaju materiałów przygotowywać w przyszłości więcej. Zdobywam również informacje na temat statystycznego profilu Czytelnika. Dane te w formie zbiorczego raportu generowanego przez Google Analytics są udostępniane podmiotom zainteresowanym nawiązaniem współpracy komercyjnej na blogu. Za bezpieczeństwo przechowywania tych danych odpowiada firmy Google.

Gromadzenie informacji na temat aktywności użytkownika w postaci czasu przebywania na stronie, ilości odwiedzonych podstron, adresów URL odwiedzonych podstron. Dane gromadzone są z zapisaniem informacji o rodzaju używanego urządzenia, przeglądarce internetowej, lokalizacji w postaci kraju i miasta oraz dostawcy Internetu.

Facebook Pixel

Pixel Facebooka w momencie przeglądania stron internetowych w czasie zalogowania na swój profil w serwisie Facebook gromadzi informacje, o tym, jakie kategorie stron, produktów, tematyczne interesują daną osobę. Następnie dane te wykorzystywane są do tworzenia grup odbiorców zainteresowanych konkretną tematyką. Grupy odbiorców widnieją w systemie do tworzenia reklam wyświetlających się w serwisie Facebook. Reklamodawcy mogą wykorzystać określoną grupę odbiorców kierując do nich spersonalizowane reklamy. Serwis Facebook nie udostępnia konkretnych danych pojedynczych osób reklamodawcom. Dane udostępniane są jedynie jako informacje o konkretnej grupie dokonującej określonych aktywności. Za bezpieczeństwo przechowywania tych danych odpowiada firmy Google.

Piksel Facebooka zapisujące informacje na temat aktywności na stronach internetowych osoby zalogowanej na tej samej przeglądarce do serwisu Facebook.

Pliki cookies

Śledzenie późniejszej aktywności związanej z dokonaniem zakupy danego przedmiotu lub usługi.
Zbieranie tych informacji i udostępnianie ich serwisom afiliacyjnym takim jak ceneo.pl oraz program-partnerski.helion.pl umożliwia naliczenie właścicielowi strony prowizji na przekierowanie Użytkownika do dokonania zakupu. Dane na temat tych aktywności są gromadzone bez wykorzystywania adresu email oraz bez połączenia z profilami w serwisach społecznościowych.

Gromadzenie plików cookies umożliwiających śledzenie aktywności użytkownika, który kliknął w udostępniony na stronie link afiliacyjny., w postaci śledzenia późniejszej aktywności związanej z dokonaniem zakupy danego przedmiotu lub usługi. Śledzenie tych informacji i udostępnianie ich serwisom afiliacyjnym takim jak ceneo.pl oraz program-partnerski.helion.pl umożliwia naliczenie właścicielowi strony prowizji na przekierowanie Użytkownika do dokonania zakupu.