12 W kategorii  Rozwój Osobisty

Inspiracja to nie praca. Czyli jak czerpać korzyść z konferencji, podcastów, blogów, webinarów, kursów?

Nie ma znaczenia czy działasz w branży biznesowej, blogowej, programistycznej czy kulinarnej.

Prędzej czy pózniej będziesz chcieć coraz więcej się uczyć, rozwijać, śledzić nowe trendy.

I o ile w nauce, obserwacji i wyciąganiu wniosków nie ma nic złego, to już poświęcanie swojego czasu na samo tylko konsumowanie treści dostarczonych przez innych jest zwykłym jego marnotrawieniem.

Co więc zrobić aby nie tracić czasu (i często pieniędzy) na nic nie wnoszące treści?

Jaki plan działania ustalić i według jakich kryteriów wybierać źródła wiedzy?

O tym dowiesz się w dzisiejszym materiale.

 

 

Łatwo jest wpaść w pułapkę nieustannego rozwijania lub uczenia się, z których nic nie wynika.

Często wyglada to tak, że jesteśmy nowi w obrębie jakiejś dziedziny lub dziedzin, znajdujemy warsztat, kurs, wyzwanie, szkolenie i zaczyna się lawina.

Nie poprzestajemy na jednym, dwoma czy nawet trzema szkoleniami tylko nieustannie szukany nowych źródeł wiedzy – kolejne certyfikaty, konferencje, studia podyplomowe, szkolenia.

I fajnie. Tylko ile z tego ogromu wiedzy wprowadziłaś w swoje faktyczne działanie?

Działanie. Nie planowanie, spisywanie, obmyślanie!

 

 

Ustal, co jest dla Ciebie obecnie najważniejsze

 

Wiem, że ogrom możliwości kusi.

Ilość bezpłatnej lub stosunkowo niedrogiej wiedzy, jaka jest obecnie na wyciągnięcie ręki może przyprawić o zawrót głowy.

W kilka tygodni lub miesięcy możemy zdobyć umiejętności potrzebne do przekwalifikowania się, założenia nowego biznesu lub wzniesienia już istniejącego na wyższy poziom.

Zanim jednak wpadniesz w ten wir wiedzy, zrób krok wstecz:

Czego potrzebujesz się nauczyć?

Co pomoże Ci tu i teraz?

Z jakiego obszaru wiedzę będziesz mogła wprowadzić w swoje działanie w najbliższych miesiącach?

 

Może się okazać, że nie będziesz mogła odpowiedzieć sobie na te pytania.

Wtedy potrzeby będzie jeszcze jeden krok wstecz:

Gdzie chcesz znaleźć się ze swoim biznesem lub karierą?

Na jaką formę działania możesz sobie obecnie pozwolić biorąc pod uwagę ilość czasu i finansów, jakimi dysponujesz?

 

 

Filtruj źródła wiedzy

 

Wybierz osoby, od których będziesz się uczyć.

Najlepiej by były to takie postaci, których dobrze Ci się słucha i których sposób przekazywania wiedzy jest dla Ciebie najwygodniejszy.

Zwróć też uwagę na to, jakie efekty mają osoby, do których się kierujesz. I nie chodzi tu tylko o efekty czysto np. biznesowe.

Popatrz na styl życia, jaki ta osoba prowadzi, jej rytm dnia, jej rzeczywistość osobistą i rodzinną.

Najlepiej będzie Ci uczyć się od kogoś, kogo plan dnia jest zbliżony do Twojego lub od kogoś, kogo sposobu układania sobie codzienności chciałabyś się nauczyć.

 

 

 

Spisuj najważniejsze przemyślenia

Gdy tylko możesz rób notatki w czasie konferencji, webinarów, szkoleń.

Podcastów zazwyczaj słuchamy jednocześnie robiąc coś innego bardziej „mobilnego”, ale zawsze możesz wynotować z punktach po zakończeniu spaceru/sprzątania/treningu/jazdy samochodem najistotniejsze dla Ciebie elementy.

 

 

Wybierz, co wprowadzisz w swoją rzeczywistość w najbliższym czasie

 

Inspiracje są najmniej warte jeśli nie idą za nimi czyny.

Jeśli więc uczysz się o czymś, słuchasz treści rozwojowych czy biznesowych wybierz z nich to, co wprowadzisz w swoje życie!

Najlepiej by były to 1-3 rzeczy, które wiesz że będziesz mogła przetestować w przeciągu najbliższego miesiąca.

A co z dłuższym okresem czasu?

 

Stwórz listę do wypróbowania

 

Jeśli masz takie elementy, które uważasz, że świetnie by się u Ciebie sprawdziły jednak wiesz, że będziesz w stanie wypróbować ich w najbliższym czasie, wpisz je na listę „do wypróbowania”.

Sama mam nie tylko taką listę, ale cały zeszyt, w którym wpisuje ciekawe pomysły na rozwój, biznes czy nawet zabawy z dzieckiem.

Dzięki tym notatkom wiem, że nie umkną mi najważniejsze z obejrzanych, przeczytanych czy wysłuchanych materiałów.

Wiem też, do czego sięgnąć gdy opracowuje plan działania np. w postaci planowania i przygotowania serii webinarów. Często też zdarza się tak, że rzeczy, jakie wpisałam sobie do wypróbowania są po kilku miesiącach już nieaktualne w mojej sytuacji.

I to świetnie – bo nie zaprzątałam sobie głowy, aby „koniecznie” o nich pamiętać tylko mogłam spokojnie działać!

 

 

 

Mam nadzieję, że kilka moich wskazówek pomoże Wam przejść od inspirowania się do działania!

Dajcie znać, jak obecnie wybieracie treści z których czerpiecie  wiedzę i co pózniej z tymi informacjami robicie? :)

 

Możesz także polubić

Privacy Preference Center

Google Analytics

Dzięki możliwości gromadzenia tych informacji mogę przeanalizować, które z tworzonych treści cieszą się największym zainteresowaniem i jakiego rodzaju materiałów przygotowywać w przyszłości więcej. Zdobywam również informacje na temat statystycznego profilu Czytelnika. Dane te w formie zbiorczego raportu generowanego przez Google Analytics są udostępniane podmiotom zainteresowanym nawiązaniem współpracy komercyjnej na blogu. Za bezpieczeństwo przechowywania tych danych odpowiada firmy Google.

Gromadzenie informacji na temat aktywności użytkownika w postaci czasu przebywania na stronie, ilości odwiedzonych podstron, adresów URL odwiedzonych podstron. Dane gromadzone są z zapisaniem informacji o rodzaju używanego urządzenia, przeglądarce internetowej, lokalizacji w postaci kraju i miasta oraz dostawcy Internetu.

Facebook Pixel

Pixel Facebooka w momencie przeglądania stron internetowych w czasie zalogowania na swój profil w serwisie Facebook gromadzi informacje, o tym, jakie kategorie stron, produktów, tematyczne interesują daną osobę. Następnie dane te wykorzystywane są do tworzenia grup odbiorców zainteresowanych konkretną tematyką. Grupy odbiorców widnieją w systemie do tworzenia reklam wyświetlających się w serwisie Facebook. Reklamodawcy mogą wykorzystać określoną grupę odbiorców kierując do nich spersonalizowane reklamy. Serwis Facebook nie udostępnia konkretnych danych pojedynczych osób reklamodawcom. Dane udostępniane są jedynie jako informacje o konkretnej grupie dokonującej określonych aktywności. Za bezpieczeństwo przechowywania tych danych odpowiada firmy Google.

Piksel Facebooka zapisujące informacje na temat aktywności na stronach internetowych osoby zalogowanej na tej samej przeglądarce do serwisu Facebook.

Pliki cookies

Śledzenie późniejszej aktywności związanej z dokonaniem zakupy danego przedmiotu lub usługi.
Zbieranie tych informacji i udostępnianie ich serwisom afiliacyjnym takim jak ceneo.pl oraz program-partnerski.helion.pl umożliwia naliczenie właścicielowi strony prowizji na przekierowanie Użytkownika do dokonania zakupu. Dane na temat tych aktywności są gromadzone bez wykorzystywania adresu email oraz bez połączenia z profilami w serwisach społecznościowych.

Gromadzenie plików cookies umożliwiających śledzenie aktywności użytkownika, który kliknął w udostępniony na stronie link afiliacyjny., w postaci śledzenia późniejszej aktywności związanej z dokonaniem zakupy danego przedmiotu lub usługi. Śledzenie tych informacji i udostępnianie ich serwisom afiliacyjnym takim jak ceneo.pl oraz program-partnerski.helion.pl umożliwia naliczenie właścicielowi strony prowizji na przekierowanie Użytkownika do dokonania zakupu.