45 W kategorii  Rozwój Osobisty

Jakim typem kreatywnym jesteś? 3 kategorie osób kreatywnych.

O kreatywności napisano już wiele, a pewnie i jeszcze więcej zostanie napisane.

Sama bardzo lubię zarówno czytać, jak pisać o wszystkim, z czym wiąże się kreatywność! Przygotowałam małe zestawienie, które pozwala odpowiedzieć sobie na jedno z podstawowych pytań w temacie kreatywności – ‚Jakim typem kreatywnym jestem?’.

Dlaczego to takie ważne pytanie? Najważniejsza jest w nim odpowiedź (odkrywcze, prawda? ;) ). Pozwala zrozumieć nasze postępowanie i zapędy, jakie kierują nami gdy przystępujemy do realizowania zadań z zakresu pracy twórczej, kreatywnej.

Każdy z trzech typów ma swoje wady i zalety. Są to dodatkowo bardzo szerokie kategorie i oczywiście istnieją bardziej rozbudowane ich podgrupy.

Jednak skupiając się chociażby na tych trzech podstawowych możemy, po obiektywnej ocenie, znaleźć siebie w odpowiedniej grupie i wiedzieć czego się w swoim zachowaniu wystrzegać i nad czym pracować.

 

Romantycy/Marzyciele

Osoby, które mają największą ilość nowych pomysłów. Typ „gorącej głowy”, który niestety rzadko realizuje pomysły, mimo że generuje ich najwięcej.

Osoba z tej kategorii świetnie sprawdzi się jako członek większego zespołu. Będzie dostarczała grupie ciekawych pomysłów i niekończących się propozycji, a ich realizacją zajmą się inne osoby z grupy.

Nie posiada jednak dobrego zestawu cech o pracy samodzielnej. Może bowiem wpaść w pułapkę swoich pomysłów, marzeń i ambicji. Koncentrować na wymyślaniu pomysłów samych w sobie bez przechodzenia do rzetelnej pracy nad ich realizacją.

Jest to kategoria, do której możemy należeć przez jakiś okres czasu by później zmienić zasadę naszego działania. Warto wykorzystać ten czas, akumulować pomysły, spisywać je i zachować na później do obiektywnej oceny i realizacji!

blogspiszpomysly

 

Niebezpieczeństwa: Równie szybko znikające, co pojawiające się pomysły. Przedłużone w czasie przechodzenie do oceny i realizacji pomysłu.

 

Organizatorzy/Działacze

Koncentrują się przede wszystkim na realizacji pomysłów. Rzadko pracują nad samym pomysłem. Bez dopracowywania przechodzą do analizowania w formie surowej i jedynie pod kątem natychmiastowej realizacji.

Do każdego pomysłu podchodzą jak do zadania podzielonego na poszczególne elementy. Gdy któryś z etapów zadania wydaje się nierealny bądź nieosiągalny rezygnują z dalszego rozwoju pomysłu.

Z jednej strony mogą dzięki temu dość szybko „odsiać” pomysły, które są niewarte poświęcania czasu, z drugiej jednak strony poprzez analizowanie niedopracowanych pomysłów mogą stracić z oczu potencjalnie świetny pomysł!

 

tworzeniewtoku

 

Niebezpieczeństwa: Zbyt szybkie uśmiercanie istniejących pomysłów, problem z generowaniem nowych.

 

Marzycielo-Działacze

Ostatnia grupa osób kreatywnych to typ, do którego powinniśmy dążyć w realizowaniu naszych zadań. No, może z drobnymi modyfikacjami ;)

Możemy przecież wypracować  w sobie odpowiednie nawyki i przy odrobinie cierpliwości i pracy nad sobą mieć kontrolę nad sposobem naszej pracy!

Dlaczego marzycielo-działacze to taka świetna grupa? Potrafią w płynny sposób łączyć sferę marzeń i działania. Jeśli wyobraźnia zaczyna nieść marzycielo-działaczy zbyt daleko, zaczynają się niecierpliwić i wcielają pomysł w życie.

Osoby należące do tej kategorii potrafią czerpać satysfakcję zarówno z generowania pomysłów, dzielenia ich na konkretne działania, jak z wprowadzania ich w życie. Mogą swobodnie przechodzić z fazy tworzenia planów do ich oceny i następnie realizacji bez uszczerbku na produktywności.

Nie oznacza to jednak, że kategoria ta pozbawiona jest wad. Dzięki czerpaniu przyjemności z tak wielu etapów pracy kreatywnej często marzycielo-działacze biorą na siebie zbyt wiele pomysłów, projektów i zadań do jednoczesnej realizacji i rozwoju.

Idealnym rozwiązaniem wydaje się tutaj wybieranie kilku kluczowych projektów i skupienie na nich swojej energii. Zapał do tworzenia nowych rozwiązań należy wówczas nakierować na generowanie pomysłów w obrębie już istniejących projektów, bez rozpoczynania nieustannie nowych przedsięwzięć.

s.belsky2

Niebezpieczeństwa: Zbyt duże rozproszenie swoich sił może prowadzić do zbyt małej ilości czasu poświęconego na jeden konkretny pomysł, cel, marzenie.

 

Sama przez kilka minionych lat zdążyłam być już marzycielem, działaczem i znowu marzycielem, by teraz skupiać się na jak najefektywniejszym wykorzystaniu cech z obu grup, czyli dołączyć do grona świadomych marzycielo-działaczy;) 

W której grupie typów kreatywnych Wy się odnajdujecie?

 

Możesz także polubić

Privacy Preference Center

Google Analytics

Dzięki możliwości gromadzenia tych informacji mogę przeanalizować, które z tworzonych treści cieszą się największym zainteresowaniem i jakiego rodzaju materiałów przygotowywać w przyszłości więcej. Zdobywam również informacje na temat statystycznego profilu Czytelnika. Dane te w formie zbiorczego raportu generowanego przez Google Analytics są udostępniane podmiotom zainteresowanym nawiązaniem współpracy komercyjnej na blogu. Za bezpieczeństwo przechowywania tych danych odpowiada firmy Google.

Gromadzenie informacji na temat aktywności użytkownika w postaci czasu przebywania na stronie, ilości odwiedzonych podstron, adresów URL odwiedzonych podstron. Dane gromadzone są z zapisaniem informacji o rodzaju używanego urządzenia, przeglądarce internetowej, lokalizacji w postaci kraju i miasta oraz dostawcy Internetu.

Facebook Pixel

Pixel Facebooka w momencie przeglądania stron internetowych w czasie zalogowania na swój profil w serwisie Facebook gromadzi informacje, o tym, jakie kategorie stron, produktów, tematyczne interesują daną osobę. Następnie dane te wykorzystywane są do tworzenia grup odbiorców zainteresowanych konkretną tematyką. Grupy odbiorców widnieją w systemie do tworzenia reklam wyświetlających się w serwisie Facebook. Reklamodawcy mogą wykorzystać określoną grupę odbiorców kierując do nich spersonalizowane reklamy. Serwis Facebook nie udostępnia konkretnych danych pojedynczych osób reklamodawcom. Dane udostępniane są jedynie jako informacje o konkretnej grupie dokonującej określonych aktywności. Za bezpieczeństwo przechowywania tych danych odpowiada firmy Google.

Piksel Facebooka zapisujące informacje na temat aktywności na stronach internetowych osoby zalogowanej na tej samej przeglądarce do serwisu Facebook.

Pliki cookies

Śledzenie późniejszej aktywności związanej z dokonaniem zakupy danego przedmiotu lub usługi.
Zbieranie tych informacji i udostępnianie ich serwisom afiliacyjnym takim jak ceneo.pl oraz program-partnerski.helion.pl umożliwia naliczenie właścicielowi strony prowizji na przekierowanie Użytkownika do dokonania zakupu. Dane na temat tych aktywności są gromadzone bez wykorzystywania adresu email oraz bez połączenia z profilami w serwisach społecznościowych.

Gromadzenie plików cookies umożliwiających śledzenie aktywności użytkownika, który kliknął w udostępniony na stronie link afiliacyjny., w postaci śledzenia późniejszej aktywności związanej z dokonaniem zakupy danego przedmiotu lub usługi. Śledzenie tych informacji i udostępnianie ich serwisom afiliacyjnym takim jak ceneo.pl oraz program-partnerski.helion.pl umożliwia naliczenie właścicielowi strony prowizji na przekierowanie Użytkownika do dokonania zakupu.