26 W kategorii  Cele - planowanie i realizacja/ Rozwój Osobisty

3 nawyki, które sprawiają, że nie realizujesz wyznaczonych celów

Sięgasz po jedną złotą radę za drugą. Testujesz nowe metody działania, techniki planowania, organizacji, wdrażania, udoskonalania, szlifowania,

I tak w kółko aż do znudzenia. W końcu gdzieś po drodze poddajesz się. Bo ile można? Się organizować, wdrażać, udoskonalać, szlifować?

A może nie potrzebujesz żadnych nowych metod działania, technik i rad? Może dostrzeżesz wielką zmianę w swojej skuteczności gdy pozbędziesz się kilku nawykowych działań ze swojego życia?

Opisuję trzy, moim zdanie najbardziej zgubne nawyki, przez które nie realizujemy swoich celów. Niezależnie od tego, jak wiele metod byśmy wdrożyli w swoje codzienne działania.

 

 

Poświęcanie swojego czasu na social media i szukanie w nich inspiracji

Dobrze jest rozwijać się, uczyć inspirować. Nie ma jednak nic dobrego w nieustannym „rozwijaniu się”, które nie prowadzi do namacalnych efektów.

Spędzając czas w mediach społecznościowych i inspirując się sukcesami innych zapominasz o pracowaniu na swój własny. Często też możesz poczuć się „dobita” osiągnięciami innych. To smutna prawda, do której niewiele osób ma odwagę się przyznać.

O tym zgubym nieustannym obserwowaniu poczynań innych będę zresztą pisała osobny post. Jak się bowiem okazało jest to zjawisko, które nie tylko ja dostrzegłam i które doczekało się już nawet swojej dedykowanej, amerykańskiej oczywiście ;), nazwy. 

 

Zbyt długie celebrowanie poranka, popołudnia, wieczoru

Rytuały są dobre dla naszego zdrowa psychicznego. Czujemy się dzięki nim bardziej zadbani, wypoczęci, zrelaksowani. Dlatego też łatwo popaść w przesadę.

Możemy zbyt przesadnie celebrować poranki lub wieczory. Skupiać się na tym, jak to bardzo musimy wypocząć i się zrelaksować, nawet wtedy gdy akurat niekoniecznie faktycznie jest nam to potrzebne.

Taki rytuał zamieniamy stopniowo w coraz większą wymówkę, której poświęcamy coraz więcej czasu.

 

 

Celebrowanie może też dotyczyć sposobu pracy. „Nie zacznę czegoś robić dopóki nie mam kawy, herbaty, ciasta, odpowiedniej muzyki/wyglądu/ubioru/światła za oknem, itd.”

Dobrze czuć się ze sobą dobrze, ale nie traktuj elementów uprzyjemniających codzienność jako łatwe zadanie zastępcze.

 

Przekonanie, że musisz mieć wolną godzinę, dwie lub trzy (!) by warto było zaczynać działanie

Weszło nam w krew mówić, że czegoś już „nie opłaca się” robić.

Został nam wolny kwadrans pomiędzy spotkaniam to przecież „nie opłaca się” otwierać komputera, siadać do pisania, czytania co jakiegokolwiek innego zadania. Takie mamy w sobie wbudowane przekonanie.

A prawda jest taka, że zawsze „opłaca się” zacząć, dokończyć czy kontynuować ważne dla nas zadanie. Czekanie na wolną godzinę może być w sytuacjach niektórych osób kompletnie nieosiągalne!

Pisałam na temat tego, jak podkręcić swoją produktywność wykorzystując właśnie 5 minutowe wręcz bloki, w jednym z postów na blogu – Czym jest produktywność? + Jedna, najważniejsza wskazówka na temat produktywności! Zajrzyj koniecznie jeśli chcesz zgłębić temat!

 

 

 

Znasz któryś z tych nawyków? A może namierzyłaś inny, z którego istnienia wcześniej nie zdawałaś sobie sprawy? 


Dziękuję, że poswieciłaś czas na przeczytanie tego wpisu. 

Mam nadzieję, że przyniósł Ci potrzebną wiedzę, cenne wskazówki, chwilę refleksji lub relaksu.

Możesz teraz:

  • Dodać komentarz Pozostawić komentarz  ze swoją opinią, włączyć się w dyskusję. Czytam wszystkie komentarze i odpowiadam na większość z nich. 
  • Udostępnić ten wpis. Jeśli uważasz, że warto było go przeczytać to podziel się nim z innymi! Aby to zrobić wystarczy, że klikniesz:
     
  • Śledzić mój FanPage aby otrzymać aktualne informacje na temat moich działań znajdziesz.
  • Obserwować mnie na Instagram gdzie dzielę się obrazami mojej codzienności w postaci zdjęć i krótkich filmików.

Możesz także polubić

Privacy Preference Center

Google Analytics

Dzięki możliwości gromadzenia tych informacji mogę przeanalizować, które z tworzonych treści cieszą się największym zainteresowaniem i jakiego rodzaju materiałów przygotowywać w przyszłości więcej. Zdobywam również informacje na temat statystycznego profilu Czytelnika. Dane te w formie zbiorczego raportu generowanego przez Google Analytics są udostępniane podmiotom zainteresowanym nawiązaniem współpracy komercyjnej na blogu. Za bezpieczeństwo przechowywania tych danych odpowiada firmy Google.

Gromadzenie informacji na temat aktywności użytkownika w postaci czasu przebywania na stronie, ilości odwiedzonych podstron, adresów URL odwiedzonych podstron. Dane gromadzone są z zapisaniem informacji o rodzaju używanego urządzenia, przeglądarce internetowej, lokalizacji w postaci kraju i miasta oraz dostawcy Internetu.

Facebook Pixel

Pixel Facebooka w momencie przeglądania stron internetowych w czasie zalogowania na swój profil w serwisie Facebook gromadzi informacje, o tym, jakie kategorie stron, produktów, tematyczne interesują daną osobę. Następnie dane te wykorzystywane są do tworzenia grup odbiorców zainteresowanych konkretną tematyką. Grupy odbiorców widnieją w systemie do tworzenia reklam wyświetlających się w serwisie Facebook. Reklamodawcy mogą wykorzystać określoną grupę odbiorców kierując do nich spersonalizowane reklamy. Serwis Facebook nie udostępnia konkretnych danych pojedynczych osób reklamodawcom. Dane udostępniane są jedynie jako informacje o konkretnej grupie dokonującej określonych aktywności. Za bezpieczeństwo przechowywania tych danych odpowiada firmy Google.

Piksel Facebooka zapisujące informacje na temat aktywności na stronach internetowych osoby zalogowanej na tej samej przeglądarce do serwisu Facebook.

Pliki cookies

Śledzenie późniejszej aktywności związanej z dokonaniem zakupy danego przedmiotu lub usługi.
Zbieranie tych informacji i udostępnianie ich serwisom afiliacyjnym takim jak ceneo.pl oraz program-partnerski.helion.pl umożliwia naliczenie właścicielowi strony prowizji na przekierowanie Użytkownika do dokonania zakupu. Dane na temat tych aktywności są gromadzone bez wykorzystywania adresu email oraz bez połączenia z profilami w serwisach społecznościowych.

Gromadzenie plików cookies umożliwiających śledzenie aktywności użytkownika, który kliknął w udostępniony na stronie link afiliacyjny., w postaci śledzenia późniejszej aktywności związanej z dokonaniem zakupy danego przedmiotu lub usługi. Śledzenie tych informacji i udostępnianie ich serwisom afiliacyjnym takim jak ceneo.pl oraz program-partnerski.helion.pl umożliwia naliczenie właścicielowi strony prowizji na przekierowanie Użytkownika do dokonania zakupu.