8 W kategorii  Fit & Food/ Food

Pomysł na śniadanie lub deser – koktajl jagodowo bananowy z owsianką i borówkami!

W roli głównej występuje dzisiaj przed Wami koktajl bananowy z jagodami, owsianką i borówkami!

Jeśli dokucza Wam brak energii, a w okolicach południa macie ochotę najlepiej na tort czekoladowy ;) to koniecznie włączcie do swojej diety samodzielnie przygotowywane koktajle owocowe na bazie jogurtu. Dawka witam jaką otrzymacie doda Wam masę energii i będziecie mogli skuteczniej walczyć z zachciankami w ciągu dnia :)

 

Koktajl możecie przygotować na śniadanie, II śniadanie lub jako formę deseru. Pamiętajcie jednak, że koktajli owocowych, czy też owoców w jakiekolwiek formie, nie poleca się jako ostatniego posiłku przed snem.

 

Dzisiaj przedstawiam Wam mojego koktajlowego ulubieńca – Koktajl jagodowo bananowy z owsianką i borówkami!

IMG_2646logo

Składniki na dwa koktajle

2 jogurty naturalne

Zwróćcie uwagę, by był to jogurt nie dosładzany. Jedyne, czego potrzebuje jogurt naturalny to mleko i żywe kultury bakterii jogurtowych. Wszelkie inne elementy to zbędne i niezbyt zdrowe ‚dodatki’.

 

2 banany

Najlepiej wybrać mocno dojrzałe

 

500 g jagód

 

Do posypania:

płatki owsiane

borówki

 

Etapy przygotowania

 

Przygotowanie koktajlu jest banalne i trwa dosłownie kilka minut!

 

Do blendera przelewamy jogurty, dodajemy dwa pokrojone banany, jagody i garść płatków owsianych. Miksujemy do uzyskania gładkiej masy.

IMG_2290logo

Przelewamy, najlepiej do wysokich szklanek i posypujemy płatkami owsianymi.

 IMG_2494logo

 

Dodajemy trochę borówek. I gotowe!

IMG_2558logo

 

Koktajl wychodzi dość gęsty, ja jem go łyżeczką co ułatwia zjedzenie owsianki i borówek z góry. Jeśli jednak wolicie rzadsze jogurty wystarczy, że zamienicie jogurty na 1-1,5 szklanki mleka. 

 

Wartość energetyczna i właściwości składników

Szklanka koktajlu ma około 350 – 400 kcal.

Banany – bogate w błonnik, magnez, potas, żelazo oraz witaminy z grupy B! Regulują poziom cukru w organizmie, sprzyjają obniżaniu ciśnienia krwi. Działają jak prebiotyki wspomagając rozwój dobrych bakterii w jelitach. Banany zyskały złą sławę wśród osób odchudzających się ze względu na swoją wysoką kaloryczność. Pamiętajcie jednak, że kalorie to nie wszystko i warto zwracać uwagę na to, ile dobrego dany produkt ma nam do zaoferowania. Zalety banana są nieocenione :)

Jogurt naturalny (w składzie samo mleko i żywe kultury bakterii!, żadnego cukru!) – źródło białka oraz bardzo bogate źródło wapnia (zawiera więcej wapnia niż mleko!). Tworzy przyjazną florę bakteryjną w jelitach i poprawia trawienie. Wspomaga walkę z infekcjami drożdżycowymi i chroni przed ich pojawieniem się. Pomaga zwiększyć odporność, jest bogatym źródłem witaminy A i B oraz  innych składników mineralnych takich jak fosfor, jod, potas czy cynk.

Jagody – źródło żelaza i miedzi, które działają przeciw anemicznie dzięki aktywnemu udziałowi w produkcji czerwonych krwinek. Obniżają poziom złego cholesterolu i wpływają na zwiększenie się poziomu dobrego cholesterolu. Mają działanie przeciwirusowe, przeciwbakteryjne i odkażające dzięki zawartości antocyjanów i garbników. Zawierają witaminy A, C, E, B1, B2, PP, D oraz kwas foliowy.

Płatki owsiane – bogate źródło błonnika, witaminy B6 i B1. Mają właściwości prebiotyczne, przeciwdziałają zmęczeniu i rozdrażnieniu. Zawierają nienasycone kwasy tłuszczowe, których ludzki organizm nie potrafi sam produkować, a które są w profilaktyce i leczeniu miażdżycy.

Ważne!

W niektórych przepisach na koktajl jagodowo bananowy pojawia się informacja o dosłodzeniu go, najczęściej miodem. Zanim sami dosłodzicie swój koktajl koniecznie spróbujcie go po wymieszaniu jogurtu z jagodami i bananem. Dla mnie jest on bardzo słodki i absolutnie niczym go już nie dosładzałam. Z powodu swojej słodkości proponuje go więc nawet jako forma przekąski-deseru :)

 

Smacznego! :)

 

Vel

Follow on Bloglovin

Możesz także polubić